Wednesday, November 28, 2007

Arta culinara


Din categoria " hai pe la piata, sa mai tragem o burta de ras " . Intotdeauna drumurile mele in piata erau de domeniul comicului. Imi aduc aminte cand eram mic si ma trimitea maica`mea sa cumpar leustean, marar si patrunjel - combinatia fatala. Niciodata n`am stiut care e diferenta. Si mereu ma duceam la cate o babuta care, culmea, nu vindea acolo decat patrunjel si eu cu o fata de nevinovat intrebam " patrunjel aveti? ". Sau anumite replici de genu` " Ia zi, ce sa`ti mai dea maica? niste ceapa sa pui in mancare? ( de parca as fi facut eu mancarea!! ) sau " Nu am sa`ti dau rest, ia un ardei pana la .. lei ". Si apoi evident ajungeai acasa doar cu jumate din restul ramas, oprindu`ti bine meritata cota de 50%. " Incredibil mha mama ce`au scumpit astia ...... , ultima oara erau mai ieftine ". Acum cateva zile am ajuns iar prin piata si am vazut scris la o taraba " Kivi - .. lei kg ". Ar fi trebuit sa ma opresc si sa fac si o poza. Si daca tot se scrie cum se aude, atunci de ce nu chivi?. Se vinde mai bine daca scrii kivi? Atragi clientii? Nu. E pura prostie si tipic romanesc. Am auzit si de un loc unde painea se vinde cu 1 leu. In schimbul acestui leu primeai 0,500 g paine. Si nu, nu am scris gresit. Exact asa arata un afis pus pe geamul unei brutarii de cartier " Paine calda ( 0,500 g ) - 1 leu. Poate ca pentru domnisoara de a scris acel anunt, cele 4 clase primare au fost prea mult. Oricum un lucru e cert. Orice moment, oricat de frumos sau de plictisitor ar fi el atunci, peste ceva timp ajungi sa`i duci doru`. " Bhaaaaaaa mai tii minte cum stateam ca prostii..... "

No comments: